Çiğneme Botoksu

ÇİĞNEME BOTOKSU

Kronik diş gıcırdatma baş ağrısına, kulak ağrısına, yüz ağrısına ve hatta migrene neden olabilir. Bruksizmden kaynaklanan diş problemleri arasında diş minesinin kaybı, diş hassasiyetinin artması ve dişlerin düzleşmesi ve/veya ufalanması yer alır. Uyurken dişlerini gıcırdatıp sıkan bruksizm hastaları sıklıkla çene ağrısıyla uyanırlar. Şiddetli bir kare çene görünümüne yol açabilen masseter kasının hipertrofisi de bruksizmin bir başka yan etkisidir. Yaygın olarak botulinum toksini olarak bilinen Botulinum Toksini Tip A ile yapılan tedaviler, çene ağrıları, baş ağrıları ve Bruksizm ile ilişkili diğer hoş olmayan sorunlardan muazzam bir rahatlama sağlayabilir.

Son zamanlarda, botulinum toksininin aşırı kas aktivitesini ve spastisiteyi hedeflemek ve tedavi etmek için ideal bir tedavi seçeneği olduğu kanıtlanmıştır. Anti-inflamatuar ilaçlar ve diğer birçok tedavi, sorunun kaynağına yönelik değildir. Gece Plağı, bruksizm hastaları için geceleri dişleri hasardan başarıyla koruyabilse de, diş gıcırdatmanın ağrılı yan etkilerini durdurmada etkisizdir.

Masseter botoksunun sağladığı çeşitli avantajlar vardır. Bu işlemin bireylere en çok sağladığı faydaları ise şu şekilde sıralayabiliriz:

• Son derece güvenli bir uygulamadır. Bilindiği gibi botoks, cerrahi müdahale gerektirmeyen bir uygulamadır. Bu nedenle, plastik cerrahi operasyonları gibi risk taşımamaktadır.
  • Çene yapısını incelterek kare görünümünden ziyade daha ince ve oval bir yüze kavuşturur.
  • Çene kaslarına yapılan bu botoks işlemiyle çene kaslarının boyutu küçülür. Böylece, daha ince ve belirgin çene hattına kavuşmuş olursunuz.
  • Çene sıkma ve diş gıcırdatmadan dolayı gelişen ağrıdan kurtulmuş olursunuz.